Обов׳язкове подання електронної звітності розповсюджується на платників податків, що відносяться до середніх та крупних підприємств, представники малого бізнесу мають право подавати звіти у цифровому форматі за власним бажанням. Для подання електронної звітності платник податків зобов’язаний мати ЕПЦ, який можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів.

Електронну звітність необхідно формувати з допомогою програмного забезпечення, такого як, наприклад:

  • Електронний кабінет платника податків;
  • Єдине вікно надання електронної звітності;
  • OPZ;
  • 1С Бухгалтерія;
  • MEDoc IS;
  • Арт-звіт Плюс;
  • iFin;
  • Соната;
  • Taxer.

Серед перерахованих програм є як платні, так і безкоштовні сервіси. Бажано обирати програми, які передбачають можливість документообігу. Після заповнення та підписання звіту електронним ключем, його необхідно направити на адресу Державної фіскальної служби zvit@ sfs.gov.ua.

Завантажити програмне забезпечення для звітності можна також з сайту АЦСК ІДД ДПС (Акредитованого центру сертифікації ключів інформаційно- довідкового департаменту Державної податкової служби). Для цього необхідно на сайті центру перейти у розділ «Програмне забезпечення» та обрати вкладку «Програмне забезпечення для звітності». Після завантаження необхідно встановити програму на комп’ютер, створити у програмі профіль підприємства (ввести назву підприємства та код ЄДРПОУ / ДРФО або паспортні дані підприємця). Після заповнення та підпису звіту необхідно його відправити електронною поштою, яку треба ввести у спеціальне вікно в програмному забезпеченні. Можливо доведеться ввімкнути у налаштуваннях електронної пошти POP3 та SMTP для того, щоб дозволити доступ до поштової скриньки, з адреси котрої будуть надсилатися звіти та куди будуть надходити квитанції від ДПС.

Програма передбачає можливість підпису документа з різних комп’ютерів, якщо в цьому є потреба (наприклад віддаленість бухгалтера).

Перед поданням електронної звітності раніше необхідно було укласти договір про визнання електронних документів з податковою службою та отримати квитанцію про підписання договору, тепер фактом приєднанням до договору визнання електронних документів є прийняття будь-якого першого документу в електронному форматі. Після подання звіту платник також повинен отримати квитанцію про прийом податкової звітності.

Переваги електронної звітності:

  • економія часу;
  • можливість звітувати дистанційно, знаходячись в будь-якому місці;
  • можливість документообігу з контрагентами без особистого контакту;
  • автоматична перевірка документації на арифметичні помилки;
  • повна конфіденційність інформації;
  • в електронному кабінеті платника можна ставити запитання працівникам ДПС.