Продавець зобов'язаний прийняти товар неналежної якості назад - про це йдеться в пункті 5 статті 8 закону «Про захист прав споживачів». Подальший варіант розвитку подій вибирає покупець:

  • отримати назад гроші;
  • отримати аналогічний товар;
  • відремонтувати товар (силами продавця і за його рахунок).

Якщо так вийшло, що за ремонт заплатив покупець, продавець зобов'язаний відшкодувати вартість роботи.

Коли можна вимагати грошей за товар?

Товар зобов'язані прийняти назад, якщо був виявлений дефект, який заважає використовувати його за призначенням. Навіть якщо брак з'явився з вини виробника, а не продавця (найчастіше так і буває), саме магазин несе за нього відповідальність. Причинами появи дефектів часто стають:

  • неправильне зберігання;
  • недбала доставка;
  • вплив атмосферних явищ на товар до його продажу (наприклад, побутову техніку зберігали на вулиці).

І навіть неправильне використання товару покупцем може стати причиною повернення - але тільки якщо продавець не повідомив достатньо інформації для правильної експлуатації.

Як писати заяву на повернення грошей

Претензія про повернення грошей вважається поданою тільки тоді, коли покупець написав відповідну заяву. Краще подати її два рази: віднести особисто в магазин і відправити на юридичну адресу рекомендованим листом з повідомленням про доставку. Навіть якщо в магазині вашу заяву випадково втратять, вона буде вважатися врученою. Від дати, зазначеної в претензії, відраховується термін виконання зобов'язань продавцем. Згідно із законодавством, повернення грошей за неякісний товар здійснюється в 10-денний термін. У заяві важливо вказати:

  • коли був куплений товар;
  • скільки він коштував;
  • яким чином виявлені дефекти і які вони.

Обов'язково уточніть, що ви наполягаєте саме на поверненні грошей. Згадайте, як ви хочете їх отримати - готівкою в магазині або на карту (в цьому випадку слід додати реквізити). Вимагати гроші назад можна навіть якщо спочатку ви погодилися на ремонт або заміну товару, але продавець не виконав свою обіцянку в 10-денний термін. У такому випадку потрібно написати ще одну заяву - з вимогою повернути вартість покупки із зазначенням причини.

Бланк заяви на повернення грошей

Зразок заяви на повернення грошей за товар неналежної якості ви можете скачати внизу сторінки. Якщо є запитання - задайте їх нашим юристам щодо захисту прав споживачів онлайн або по телефону.

Перевірка неякісного товару: особливості

Поверненню грошей за товар неналежної якості може передувати експертиза. Вона потрібна, якщо з першого погляду незрозуміло, що саме в товарі несправне і з чиєї вини. Передаючи товар на перевірку, попросіть скласти акт передачі-приймання в двох примірниках. У ньому повинні бути: підписи покупця і особи, яка прийняла товар, дата, печатка магазину. Експертизу здійснює продавець, але покупець має право брати участь. Під час перевірки визначається наявність дефекту і причина його появи: виробничий брак, неправильне зберігання, неакуратна доставка, дії покупця.

Доставку важких і великогабаритних речей здійснює продавець. Якщо покупець сам зробив це - він може зажадати повернення грошей за доставку товару неналежної якості. Коли покупець не може повернути товар в магазин (наприклад, через два дні після підключення зламався холодильник, квартира на 5 поверсі, ліфта немає) - в заяві про повернення грошей необхідно додатково вказати, що продавець повинен забрати товар протягом 10 днів.

Повернення грошей через суд

Якщо з моменту подачі заяви пройшло більше 10 днів, а покупець так і не отримав гроші, можна звертатися до суду. Повернення грошей за неналежний товар через суд загрожує продавцю фінансовими втратами:

  • штраф за неналежне виконання зобов'язань (зазвичай 50% від вартості товару);
  • пеня за прострочення повернення грошей - 1% від вартості товару за кожний день.

Деякі продавці, сподіваючись заощадити, зменшують вартість спірних товарів, щоб пені і штрафи вважалися від заниженої цифри. Але, за законом, розрахунок ведеться від ціни товару, зазначеної в чеку і заяві покупця.

Якщо покупець виграє суд, він отримує виконавчий лист, за яким має право вимагати гроші у продавця. Інший варіант - звернутися в банк, де відкрито розрахунковий рахунок організації. Коли гроші на рахунку відсутні, виконавчий лист передається в службу судових приставів.

Повернення грошей за товар, куплений в кредит

Продавець зобов'язаний відшкодувати не тільки суму кредиту, але і сплачені покупцем відсотки, страховки і інші витрати. Якщо за дострокове повернення кредиту за умовами договору виплачується пеня - її також компенсує продавець.

Допомога юриста в поверненні грошей за неякісний товар

Наші фахівці мають великий досвід захисту прав споживачів. Ми складаємо претензії і мирні угоди, організовуємо переговори продавця і покупця, допомагаємо подати позовну заяву, здійснюємо судовий захист. Якщо вам потрібна консультація з повернення товару неналежної якості – телефонуйте або пишіть нам.